آرمن طرح و نما

آرمن طرح و نما مجری انواع پارتیشن های اداری و سیستم های نما

آرمن طرح و نما

آرمن طرح و نما مجری انواع پارتیشن های اداری و سیستم های نما

شرکت آرمن طرح و نما ارائه دهنده راهکار های کاربردی برای طراحی های خاص معماران، در سال 1395 تاسیس شد. این شرکت بسیار سریع پیشرفت کرده و تا کنون بیش از 20.000 متر مربع پروژه مهندسی و اجرای نما و پارتیشن های اداری انجام داده است.

آخرین مطالب

۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کرتین وال، یکی از جدیدترین نماهای پیش ساخته و مدرن می باشد که توانسته با داشتن مزایای زیاد، محبوبیتی را در بین معماران و طراحان متخصص کسب کند. این سبک از نمای ساختمان به سه دسته ی فریم لس، فیس کپ و یونیتایز تقسیم می شود. نمای کرتین وال مدل های مختلفی دارد که شما می توانید متناسب با سبک نمای ساختمانتان بهترین مدل را انتخاب کنید .

سیستم کرتین وال

سیستم های کرتین وال (دیوار پرده ای )  سیستم پوشش دهنده بیرونی ساختمان می‌باشد. این نوع دیوار همانند سایر دیوارهای پیرامونی غیر سازه‌ای بوده و وظیفهٔ جدایی بیرون و درون ساختمان از هم را به عهده دارد و به همین علت از مصالح سبک ساخته می‌شود تا علاوه برکاستن از بار مرده ساختمان هزینه کمتری نیز داشته باشد. در صورت استفاده از شیشه به عنوان مصالح، می‌توان از نور طبیعی در تمام طبقات ساختمان به وفور استفاده کرد.

آرمن مجری نمای خشک کرتین وال

سیستم های کرتین وال به جز وزن خود، هیچ بار مرده ایی از سازه را حمل نمی‌کند. این نوع دیوار، فشارهای افقی باد را به وسیلهٔ اتصالات به دال و تیر و در کل خود به سازه منتقل می‌کند. سیستم نمای لامل تنها برای مقاومت ساختمان در برابرآب و هوای بیرون، نوسانات ناشی از فشار باد، نیروی زمین لرزه و نیروی حاصل از بار مرده خود دیوار طراحی و محاسبه می‌گردد. ما در زیر برای آشنایی بیشتر شما با این مدل نمای شیشه ای و دیتیل های کرتین وال اطلاعاتی قرار داده ایم .

کرتین وال- نمای شیشه ای کرتین وال - curtain wall facade
سیستم کرتین وال مدرن نما (curtain wall facade)

 دیتیل های کرتین وال

کرتین وال، نمای صنعتی طراحی شده ای است که از دو قسمت تشکیل می شود. یک قسمت، ساختار اصلی سازه می باشد که از جنس آلومینیوم است و قسمت دیگر شامل شیشه، سنگ، کامپوزیت و … می باشد که بین ساختار اصلی را پر می کند. نکته ای که در این مدل ساختار حائز اهمیت می باشد این است که این نوع از نمای شیشه ای در برابر وزن حاصل از نما، نیروی وارد شده از طریق باد و یا زلزله و یا جابجایی سازه به دلیل رانش زمین و …  به صورت منعطف عمل می کند، به همین دلیل به این سبک نما، خود ایستا می گویند. این مدل نما که در مقابل آب، هوا و حرارت مقاومت بسیار خوبی دارد، به جز وزن خود قابلیت تحمل وزن بار دیگری را ندارد.

 

  • آرمن آرمن
  • ۰
  • ۰

اجرای کرتین وال یا همان نمای لامل (به استراکچر های آلومینیومی در سیستم نمای کرتین وال لامل می گویند) تفاوت های زیادی با سایر نماهای شیشه ای دارد، این نمای مدرن به یک دیوار خارجی شیشه ای گفته می شود که بارهای دیگری غیر از وزن خود را تحمل نمی کند. بنابراین نمای مدرن کرتین وال غیر سازه ای هستند و فقط برای محافظت از ساختمان در برابر عناصر محیطی کار می کنند. نیروهای لرزه ای و باد بر روی یک نمای شیشه ای در نقاط لنگرگاه، جایی که قاب نمای شیشه ای به ساختمان متصل می شود، منتقل می شود و سپس توسط ستون ها، به ساختار پشتیبانی منتقل می گردد و به نوعی نیروها خنثی می شوند.
سیستم کرتین وال یا سقف های شیشه ای که به سازه اسکای لایت معروف هستند هر دو از نظر سازه ای شبیه به هم هستند، معمولاً هر دو این سیستم ها از یک قاب فلزی، اغلب آلومینیومی، با شیشه اسپند و یراق آلات مختلف تشکیل می شود. البته مواد ساختمانی دیگر نیز ممکن است برای زیرسازی و اجرای کرتین وال استفاده شوند از جمله، روکش آجر، بتن پیش ساخته، صفحات فلزی و سنگ نازک. مشخصه بارز این سیستم ها تمرکز بر روی وسعت وسیع شیشه است که ساختمان را در سایه ای از نور ظاهری پوشانده است.

کرتین وال - نمای کرتین وال - قیمت کرتین وال
استراکچر های آلومینیومی در سیستم نمای کرتین وال لامل

سیستم دیتیل اجرای نمای کرتین وال

  • U channel (سیستم کرتین وال یو چنل)
  • Semi frameless (سیستم کرتین وال سمی فریم لس)
  • Frameless (سیستم کرتین وال فریم لس)
  • face cap (سیستم کرتین وال فیس کپ)
  • آرمن آرمن