آرمن طرح و نما

آرمن طرح و نما مجری انواع پارتیشن های اداری و سیستم های نما

آرمن طرح و نما

آرمن طرح و نما مجری انواع پارتیشن های اداری و سیستم های نما

شرکت آرمن طرح و نما ارائه دهنده راهکار های کاربردی برای طراحی های خاص معماران، در سال 1395 تاسیس شد. این شرکت بسیار سریع پیشرفت کرده و تا کنون بیش از 20.000 متر مربع پروژه مهندسی و اجرای نما و پارتیشن های اداری انجام داده است.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

نمای کرتین وال

سیستم کرتین وال چیست؟

با پیشرفت صنعت ساختمانی به تدریج دیوار های حجیم گل، خشت، سنگ و همچنین انواع نماهای سنگی یا آجری جای خود را به نماهای مدرن و پیشرفته امروزی مانند نمای کرتین وال و انواع دیگر آن داده اند.

سیستم کرتین وال (Curtain wall systems) در ترجمه و معادل فارسی به آن دیوار پرده ای گفته می شود. این نوع نما شبیه به پرده و حائل بین دو فضا است که کاملا سبک و قابل انعطاف بوده که از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است نمای کرتین وال بسیار زیبا و سبک می باشد. این نوع نماها هیچ باری از ساختمان را به دوش نمی کشند و فقط نیروی وزن خودشان و دیگر نیرو های جانبی نظیر باد را تحمل می کنند.

مجری نمای شیشه ای کرتین وال

نام دیگر سیستم کرتین وال، سازه های خود ایستا است، برای این که این نوع نما کاملا مجزا عمل می کند و فقط فشاره وارده از سمت خود را تحمل می کند. این نماها انواع و اقسام و زیادی در بازار محصولات ساختمانی دارد؛ و از مهمترین و پرکاربردترین آنها که حتما شما هم در شهرها دیده اید سیستم کرتین وال شیشه ای هستند.

انواع روش اجرای نمای شیشه ای ساختمان

کرتین وال لامل یا استیک در اجرای نمای شیشه ای ساختمان

در این سیسم کرتین وال تمام اجزای سازه ای در محل کار پروژه جمع می شوند. سیستم های ساخته شده از چوب برای نمای ساختمان با تکرار کم در بین اجزای سازنده، جایی که طرح های معماری پیچیده تر هستند و با تولید کارخانه می توان به مقیاس کمتری از هزینه ها دست یافت، بهینه است. از طرف دیگر  نمای لامل استیک شامل اجزای لعاب دار و آلومینیومی است که از طریق کارخانه به صورت صفحاتی مونتاژ می شوند و به محل ساخت حمل می شوند. برای سازه های بلند که از اجزای تکراری استفاده می کنند، این روش از آن جهت مزیت های بسیاری دارد که تنظیمات کارخانه باعث نصب آسان آن می شود و در نهایت اجرای نمای شیشه ای ساختمان سریعتر تکمیل شود.

نمای کرتین وال - نمای کرتین وال -کرتین وال لامل یا استیک در اجرای نمای شیشه ای ساختمان - نمای کرتین وال

 

کرتین وال یکپارچه یا یونیتایز در اجرای نمای شیشه ای ساختمان

این کرتین وال شامل یک بخش آلومینیومی اکسترود شده است که دارای یک کانال اختصاصی برای قرارگیری یک صفحه لعابی، یک لنگر یا قسمت دسترسی به طاقچه برای محکم کردن آستانه به یک دال بتونی یا دیواره دال ریخته شده به سمت داخلی آستانه و یک سیم کشی است. بخشی توسط آستانه و بخشی با پوشش سیم برای پنهان کردن کابلهای برق و سیم کشی مخابرات تعریف شده است. پوشش سیم نیز ممکن است شامل وسایل خروجی یا شاخه هایی باشد که در یک رابطه طولی مرتب شده اند.

سبک معماری نمای شیشه ای کرتین وال

به طور کلی می توان گفت که این سبک معماری امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و به عنوان یکی از مهم ترین شیوه های معماری شناخته می شود. این سبک معماری را می توان یکی از موارد بسیار مورد نیاز در دنیای امروز دانست و ما می توانیم با استفاده از این سبک در ساختمان های مدرن بلند مرتبه، وزن سازه را تا حد زیادی کاهش دهیم.

انواع سیستم های معماری نمای شیشه ای کرتین وال

  • سیستم شیشه ای کرتین وال قطعه ای : در این سیستم اجزای سازنده نما به صورت قطعه به قطعه بر روی ساختمان نصب می شود و بیشتر در ساختمان های کم ارتفاع از این شیوه استفاده می شود.
  • سیستم شیشه ای کرتین وال یکپارچه : این شیوه به صورت مونتاژ شده از کارخانه حمل می شود و به عنوان یک واحد شناخته می شود. اندازه ها و ابعاد باید به صورت دقیق اندازه گیری شده باشند.

سیستم نمای سرامیک خشک - آرمن مجری نما

کرتین وال عنکبوتی یا اسپایدر در اجرای نمای شیشه ای ساختمان

شفافیت و روشنایی از جنبه های اصلی نمای شیشه اسپایدر است. لعاب در این سیستم با استفاده از انواع اتصالات به صورت عمودی یا افقی بر روی سازه اصلی ثابت می شود. سازه اصلی ممکن است بر اساس نیاز پروژه از فولاد رنگ شده، فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم ساخته شود. اجرای نمای شیشه ای ساختمان در این سیستم با طراحی واضح و مبتنی بر نقاط ثابت فولاد ضد زنگ و طراحی معماری پیشرفته به دست می آید. شیشه های تک یا دو جداره ممکن است با ضخامت محاسبه شده مطابق با استاندارد اروپا اتخاذ شوند. نمای شیشه اسپایدر یک راه حل مدرن برای مجموعه های شیشه ای پیچ و مهره بیرونی است که شیشه ها را با استفاده از ثابت کننده های نقطه ای با یک ساختار پشتیبانی محکم می کند.
در کنار شیشه اسپایدر تثبیت کننده های فولاد ضد زنگ درجه یک برای جذب تمام بارهای استاتیکی و دینامیکی یعنی وزن زیاد شیشه، مقاومت در برابر باد، بار برف و انبساط دیفرانسیل به دلیل اختلاف دما و توزیع آنها به ساختار پشتیبانی طراحی شده اند. عناصر میانی که بین پیچ و شیشه وارد می شوند این اطمینان را به شما می دهندکه انتقال یکنواخت تنش ها در حالی انجام می شود که از لرزش های محلی نیز جلوگیری شود. نمای ضد آب این نمای جذاب یکی از مزایای پررنگ آن است گه موجب استفاده مکرر آن در ساختمان های جدید می شود.

اجرای نمای اسپایدر - نمای کرتین وال -سیستم نمای کرتین وال - آرمن مجری نمای ساختمان

  • ۹۹/۱۲/۰۴
  • آرمن آرمن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی